Werken bij 4IP

Het eerste jaar
van Mike

Mike krijgt allerlei soorten klussen en klanten op zijn bord. Met experts aan zijn zijde die hem helpen. Lees zijn verhaal.

“Ik leer van de goeroes in het vakgebied”

Mike Ploegmakers, Network Support Engineer bij 4IP Solutions
‘Eigenlijk kwam ik recht van school af toen ik hier begon. Voor studieopdrachten en stages heb ik wel een aantal IT-bedrijven van binnen gezien, maar 4IP is anders. Heel anders. Dit is een kleine en heel hechte club mensen. We werken heel fijn met elkaar samen en staan voor elkaar klaar. Als junior krijg ik bovendien veel uitdaging en vrijheid. Ik krijg allerlei soorten klussen en klanten op mijn bord. En lukt het niet? Dan heb ik een genoeg experts achter me staan die me helpen. Dat zijn echt goeroes in hun vakgebied. Beter kun je het niet hebben in mijn plaats!’

Kennis delen
‘Als Network Support Engineer ben ik verantwoordelijk voor het dagelijkse support vanuit ons Service Center. Ik ben het eerste aanspreekpunt voor klanten wanneer ze vragen of problemen hebben rondom Wi-FI, security, connectivity en authenticatie. Voor zover ik kan los ik het zelf op, anders help ik ze verder naar een van onze specialistische consultants. Daar leer ik zelf meestal ook weer van.

Kennis delen is hier sowieso heel belangrijk, daar wordt ook wel op gestuurd vanuit 4IP. We voelen ons met z’n allen verantwoordelijk voor de klant, dus delen we ook onze kennis en ervaring met elkaar. We doen het écht samen. Dat is voor mij als junior heel fijn.’

Erop of eronder
‘Waar de uitdaging in mijn werk zit? Ik kick erop als het gevaarlijk wordt, als we echt het verschil kunnen maken. Laatst had ik bijvoorbeeld een cluster van een klant die bij het upgraden van de firmware out of sync raakte. Daardoor kregen we problemen met de synchronisatie van het firewallcluster en waren we de redundantie kwijt van de firewall. Iets dat voor deze klant van groot belang is. Deze firewall verzorgt namelijk de verbinding met het serverpark in het datacenter waarmee de verschillende locaties van deze klant verbonden worden. Ik ben daarom naar het datacenter gegaan om fysiek bij de apparatuur te kunnen en de problemen met de sync te verhelpen. Dat is ontzettend spannend: dan is het erop of eronder.

Mijn eerste jaar bij 4IP zit er inmiddels op. Als ik het moet omschrijven in één woord: achtbaan. Tegelijkertijd was dat ontzettend gaaf. Ik heb enorm veel geleerd en kan mezelf hier nog verder ontwikkelen. Die tijd en ruimte krijg ik ook binnen 4IP. De samenwerking met mijn collega’s verloopt prima, de tijd gaat hier snel en de variatie in het werk is enorm. Daar hou ik wel van, een beetje werkdruk.’

Werken bij 4IP? Bekijk onze vacatures!